Homenatge a la ciutadania de Bellvitge
Dins la programació de la Festa Major de Bellvitge, la Comissió de Festes i el Memorial Democràtic de Treballadors de SEAT, van organitzar, la tarda de la Diada un recital d’homenatge a la ciutadania de Bellvitge.
Hi va haver diversos parlaments que van destacar la tasca d’alguns veïns i veïnes molt vinculades en les reivindicacions socials del barri. També es van projectar una sèrie de fotografies relacionades amb els seixanta anys d’història de Bellvitge i fins i tot es va poder veure un No-Do.
El Centre d’Estudis va participar a l’acte de la ma de Joan Camós, historiador i soci de l’entitat, que va fer un retrat històric de l’empremta que la comunitat de jesuïtes ha deixat a Bellvitge, després de cinquanta-set anys d’un continuat treball social. Tot i el seu comiat, els jesuïtes continuaran mantenint un lligam amb el barri a través del CE Joan XXIII i la Fundació La Vinya.
Cal destacar, que en la seva intervenció, el Joan Camos, va recordar la relació de Pepe Ituarte i la congregació de jesuïtes amb el CELH, determinants en la fundació del Centre d’Estudis ara fa quaranta anys.
Va acabar l’homenatge a la ciutadania de Bellvitge amb un recital poètic a càrrec del grup Luz de Luna. Aquesta trobada de veïnes i veïns es va fer a la sala d’actes de l’antiga Aula de Cultura a la que hi van assistir setanta-dues persones.